zaterdag 21 februari 2015

Schrijver/interviewer bij regiokrant Het Hele Westland


Tijdens onze 'Swingin' Affair' festivals in Naaldwijk (klik hier) verzorgde ik zelf de publiciteit. Met name met regiokrant 'Het Hele Westland' kon ik prima afspraken maken over exclusieve teksten en interviews die ik dan speciaal voor hen schreef. Nadat ik na onze ASA2005 editie stopte als bestuurslid, vroeg de eigenaar van de krant of ik voor hem wilde blijven schrijven. Dat wilde ik wel, maar wel onder deze 3 voorwaarden waarmee hij akkoord ging:
  1. Ik had artistieke vrijheid over wat ik aan zou leveren;
  2. Ik mocht zelf bepalen hoe vaak ik een artikel aanleverde;
  3. De opbrengsten van mijn schrijverij zou hij periodiek overmaken naar een goed doel. 
En zo heb ik in de jaren 2005 - 2007 een behoorlijk aantal artikelen geschreven in Het Hele Westland en aanverwante media, zoals de Naaldwijkse Feestweek krant. En was ik 3 jaar vrijwillig lid van de redactie van de Waterpop krant, die tevens werd uitgegeven door Het Hele Westland. In 2007 verzorgde ik daarbij ook de publiciteit van de laatste 'A Swingin' Affair', om vanaf 2008 te starten met de organisatie en publiciteit van ons Boerol festival in Midden Delfland.

Hieronder een leuk palet aan interviews/artikelen uit die Het Hele Westland jaren. Voor een groot deel waren de geportretteerden bevlogen Westlanders direct uit m'n eigen netwerk. De betreffende foto's van de geïnterviewden die je erbij ziet, maakte ik zelf. Het was een leuke hobby.